Panduan ku.

Friday 15 April 2011

MATLAMAT PERLUKAN PERANCANGAN.

10 tahun yang lalu, sahabat saya ada berkata di hadapan saya... 'saya rancang...
nak berhenti kerja 3 tahun dari sekarang, untuk bekerja sendiri.
Niat sahabat saya itu memang saya puji dan sokong, dan dia adalah individu yang baik.
Tetapi sekarang.. dia masih lagi bekerja dengan orang.
Bukan niat saya untuk mengutuk atau memalukan kawan saya,
tetapi niat dan tujuan saya di sini ialah untuk berkongsi dengan saudara-saudara ku sekelian...
di manahkah kalau boleh kita lihat tak kenanya.
Kalau dia ada perancangan.. mungkin perancangan itu masih belum berjaya.
Kita harap dia akan teruskan berusaha dengan tabah lah.
Ataupun mungkin dia perlukan plan B.
Tetapi kalau dia tiada perancangan... itulah mungkin tak kenanya.
Adakah KEJAYAAN kalau tiada PERANCANGAN?
Bukankah kalau tiada perancangan itu seperti memandu kenderaan tanpa arah mana nak di tuju?
Apa pandangan atau komen saudara?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Ada kelapangan boleh singgah ke kedai saya: KedaiNam369.blogspot.com